all back back back back


en fluga sitter fast mellan de två fönsterglasen i köket
det finns ingen utväg
men vad ska han ta sig till?
ta sitt liv?
hur tar en fluga sitt liv?

det sista jag vill är att förvandlas till någon som sitter uppe om natten och väntar. vänta in timme efter timme och vara blind, döv och helt dum i huvudet.

kanske är det ingen bra idé att dricka rödvin dagen innan nyårsafton.

herregud, jag blir nervös när du är ledsen, kroppen skakar.

det här är något nytt. att skriva fristående rader som näst intill är oberoende av varandra. eller? det känns hur som helst skönt. slippa pula ihop meningar med innebörd, försöka trolla fram ett sammanhang. just nu finns det inte mycket till sammanhang, det är mest svävande känslor som inte känner varandra.
kanske är jag tagen ur mitt sammanhang.

idag ska det nya året firas med middag hemma hos gustav, fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0