arbetets ära

fryser om tårna, värmer händerna runt en kaffekopp, gör sparris&boll, lyssnar, bejakar och förvånar mig själv. malmös offentliga konst dansar i min iskalla hjärna, det gör mig lycklig. framför allt denna ståtlighet på möllan. för en gångs skull är det arbetarna som höjs upp och görs till hjältar, istället för svenska kungar på häst som i själva verket inte alls var några hjältar utan endast idioter. ett verk som visar de sanna hjältarna - arbetarna, borde varje stad ha. det är de som lyfter hela samhället, med sina bara händer. det är de vi ska titta upp på och tacka! himla fin staty hur som helst.
har ätit himla god vegansk soppa idag, med majsbröd. badat har jag gjort också.
inatt kom jag hem rusig, efter att ha ätit omotiverad glass och skrivit obegripligheter i tankeboken.
dygnet har varit intressant på många sätt.
nu ska jag bekanta mig med karl x gustav & sedan ska jag lalla till julkonsert på inkonst.
blir fint.
mina händer dansar över en palett idag




kollektiv dans i mitt porr-rum
vi säger ingenting


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0