för full hals


dagen igår försvann snabbt som vinden. åt frestelser med mor & far (en trevlig konstellation), druckit flera koppar kaffe, bufflat mig igenom julklappshysteriska folkmassor på stan, inhandlat lite crazy klappar, fikat med j i flera timmar, pratat om konstigheter, provat klänningar, rusat hem på isiga gator. vattenfallet genom industrilandskapet är så otroligt vackert att jag blir alldeles tårögd. inatt drömde jag om en isbjörn som hade gått vilse där, han kämpade för sin överlevnad på ett sista isblock som även det höll på att smälta. fick en fruktansvärt fin julklapp, nu ser jag fram emot att bygga min bear när jag återvänder till malmö. jag tänker skapa en björn för alla isbjörnar som kämpar för sitt liv, som utan medvetenhet försöker slippa undan den globala uppvärmningen. det är fan förjävligt.

ISBJÖRNAR

nu ska jag dricka lite kaffe och bege mig ut för att träffa syster yster.
sedan filmnatt med fina pojkar.

ISBJÖRNAR

röster om natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0