hotel bonaventura


nightmare on elm street, den nya, är riktigt riktigt superkass. freddy är någon slags animerad äcklig man med robotröst. hujedamej AMERIKA.
postmodernism/marxism - helst i kombination!

"jag härmar därför finns jag"

jag älskar att bli förvirrad, att känna mig som ett litet stoft i universum, att känna mig borttappad, främmande och onödig. trots onödigheten känner jag mig behövd. i min lilla fyrkant är jag nödvändig. då menar jag inte en fyrkant som i 'don't be a square', utan min omgivning, mitt liv, min sfär. nu låter det plötsligt som jag är inrutad iallafall, men det är ju svårt att undvika. jag försöker iallafall att vara annat än en square, strävar efter en ojämn linje som aldrig tar slut. det är viktigt att den aldrig tar slut.
hur som helst
det är oerhört intressant med fredric jamesson
fascinerande med tanken på att det endast finns representationer. vi lever i en nostalgi där speglingar av tidigare händelser är romantiserade och fiktiva. vi har tappat bort vår historia. den verkliga historien. som till exempel filmatiseringar av vietnamkriget, grease osv. nu fumlar jag runt det här.
i min hjärna är det bra och fint och framför allt fruktansvärt irriterande.
tanken på att postmodernismen är senkapitalismens estetik gör mig sorgsen. det mesta handlar ju om kommodifikation, att förtingliga allting, göra ALLT till varor. allt detta givetvis för att gagna det kapitalistiska samhället. det går inte längre att chockera, kritisera.. allt är redan gjort.
det är deprimerande.
postmodernismen är deprimerande.
jag ogillar och fnissar åt prettomänniskor som anser sig själva vara postmodernister. vad är en postmodernist?! fruktansvärt, fantastiskt luddigt, flummigt och alldeles underbart.
trots detta lilla förakt åt prettopeople vill jag nog stolt säga att jag själv är postmodernist.
eheehehhh.
nu har jag inte rakat mig under armarna på fyra dagar, det blir förvånansvärt snabbt till något som liknar en risig liten bebisbuske. detta är inte för att på något sätt poängtera min ställning, för att vara annorlunda, för att visa min feministiska sida, för att vara ascoolindienaturebabe utan ENDAST för att min hud där mår lite dåligt just nu.
idag rör sig mycket i mitt huvud. vanligtvis brukar det inte påverka det jag skriver här speciellt mycket, men idag blev det många ord. malmö är iskallt och soligt idag. man ser stora som små båtar puttra förbi utanför klassrumsfönstret. havet glittrar.

HAVET GLITTRAR



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0