kunskapsvåld





när man känner sig lite halvt destruktiv och låg på grund av samhälleliga brister och personliga brister och allt allt annat som gnager och skaver, så kan man läsa en proggig barnbok med vackra vrickade bilder och kloka tankar. idag har jag umgåtts med fredrik, evelina och främst spivak. blir alldeles lullig i hjärnan. när jag väl tar tag i saker så känner jag mig rätt tillfredställd med hjärngympan. teorier, teoretiker. blir dock lite smått galen på alla teoretiker som gömmer sig bland hav av krångligheter dvs. överdrivet konstigt formulerade meningar med ord som inte ens finns i uppslagsverk. det är fult och onödigt. givetvis ska man ha ett stort och fint ordförråd MEN för att få folk att lyssna och på något sätt påverka måste man anpassa sig till den bredare massan. men det är lätt att rama in sig. hur som helst, postkolonialismen.. post, post, post. EFTER. tiden efteråt. vad kommer efter tiden efteråt? postx2? eller tar det stop? kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0