sunday morning


en spricka. ett hål någonstans. rikards bar var helt klart över förväntan. där fanns allt man behöver för en lyckad barkväll. nötter, öl, drinkar, piltavla, biljardbord, en liten tv med sportkanaler, irländsk folkmusik & hocket metal hits, något i den stilen. & världens underbaraste människor. religion, politik & sex. sprang genom klockaretorpet & lera, på spårvagn och av. trappan som aldrig tar slut, som aldrig tar sin början. bacardiplunta, blixtrar & slag in & ut från hjärtat. ansiktet i knäet. fyller någon annans tomrum med mitt. sorgligt och patetiskt. jag vill vara femton, sexton igen. jag vill skrika 'jävla bög' & få den fina responsen 'vadå? är det något fel på att vara bög?'. jag vill slita i hår och vara fullständigt känslorubbad. det skulle vara ok. det värsta är väl att inte ha något till försvar. dansen tar aldrig slut. jag dansar in i sängen & somnar med alla kläder på. nu ska jag bli hämtad av pappa. ikväll ska jag träffa han som fick stå ut med all pubertal instabilitet. han som hade hår ner till snoppen. jag fick en himla fin present av hampi igår. jag är nog lyckligast i världen med tårar bakom iris. knäppis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0