döden talar från kuddkriget


han vänder och vrider på sig i den kaotiska sängen
säger "jag vill inte blogga, du får blogga själv"
han börjar fnittra och säger mitt i fnittret "visst är det roligt att skriva sådant som händer?"
jag tänker MMM det är det.
i en text fattar man ju inte
han sväljer hårt.
jag undrar vad han tänker
nu skrattar han
han är som ett monster, ena halvan är god och andra ond
han suckar suckar suckar
tittar på mig i smyg
fäller en tår
en tår som har kommit från skratt, hoppas jag
nu skrattar han igen
nästan lite psykiskt
han torkar bort tåren,
vänder och vrider i sängen
tittar på min rygg
på vad jag skriver
han gör läskiga miner
börjar nästan bli lite rädd
han får alltid sms, varenda sekund består av tusen sms
han är en fånge i mobilvärlden
det börjar bli en obehaglig stämning i rummet
han skrattar nu hysteriskt
kastar kuddar hej vilt
och drar i mig så jag måste skrika SLUTA
nu slutar vi
slut
ADJÖ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0