x att göra




jag skriver & skriver.
är smått irriterad, har ont i revbenen och hostar alldeles för mycket.
de har finaste schampot på apoteket, med barbapapafamiljen på. så himla proggigt och godisluktande, blev så glad.
dricker blue keld, bejakar warholcitaten över pannan & tänker så att huvudet knakar.
funderar på om det finns något intressantare än postmodernismen? än marx?
jag älskar teorier!
min hjärna vill fyllas, fyllas, fyllas & jag njuter.
min hjärna skriker, hjärtat blöder
den tomma känslan, känslan av att inte veta vad man ska fylla tomrummet med, vad som fattas? man bara känner känslan av otillräcklighet, otillfredställdhet. men egentligen är jag fylld. människor, intryck, händelser fyller mig med tankar, behag, värme, mättnad, sexuell tillfredställdhet. vad är jag ute efter?
jag måste hitta rätt, välja rätt väg i labyrinten. labyrinten av höga buskar, hinder och andra brustna hjärtan.

känslan av att vara lycklig men samtidigt olycklig förföljer mig. jag är förvirrad, ostabil och har inga svar på frågor. jag är en bomullstuss, luddig och liten.

snart ska jag fara hem. hem till fina tryggheten, till hjärtats tröst, till allt som gör mig ännu mer lycklig och olycklig. jag längtar så mycket. alltså planer.

x skriva, skriva, skriva på om sedgwick och det känslokalla kapitalistiska samhället
x norrköping, min allra bästa vän
x crystal castles
x komma fram till någon form av slutsats.

(x sluta blogga om luddiga känslor, framställa mig själv som en emotionell tonåring som aldrig kan hitta sig själv)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0