adieu


att skriva adjö/ adieu till någon är vackert. det är som att sparka någon rakt i huvudet, spy personen i ansiktet. det döljer sig mycket bakom det ordet, det är inte ett vanligt hejdå/vi ses senare/tack hej, det är ett fint sätt att avsluta på. det är groteskt. det är mycket som är underförstått. ibland vill jag avsluta saker för att se om det efteråt saknas någonting. ibland är det självklart, ibland inte. sparka varandra i huvudet är nog precis vad vi vill, för ingen förstår, vi förstår inte, jag förstår inte. ibland låtsas jag att jag avslutar för att se vad konsekvenserna blir. konsekvenser är intressanta. ibland kanske de inte är värda att ta reda på.
oftast låtsas jag
ibland är jag på riktigt
för tillfället känner jag mig alldeles för avlägsen från min egen verklighet
en spark i huvudet, i hjärtat, en spark på jordklotet
ADIEU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0