det är skrämmande men jag vill inte vara feg




det är skrämmande, men jag vill inte vara feg. när du uttrycker starkt, får mig att framstå som en idiot. ibland vill jag bara blunda, stänga mig själv ute. mig själv och dig. drömma är fint, befriande.
det målas om här hemma, det blir vittvittvitt
har varit på föreläsning om ras, RAS?
men det stämmer, i detta fall är det legitimt att prata om ras. det handlar ju om meningen med skillnaden dvs. makt. MAKT. vilket laddat ord. att omvandla etnicitet till ras är obehagligt.
will smith.
igår lagade jag extra mycket mat, så nu har jag lunch hemma, gratis. stolt.
ligger i soffan, halvspyr till top model. herregud, stackars elefanter. MEN allt för fashion.  skinn, päls, ögon, öron, blod. vi tar på oss allt.
det är skrämmande, men jag vill inte vara feg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0