kom till mig


igår kom jag inrullandes med tåget på perrongen i malmö
helt matt i kroppen, trött, sliten etc
köpte mig en chailatte på gågatan, brände tungan lite
köpte plåster med fina retromönster på, jag måste ju nämligen plåstra om mitt sår
slicka
salta
det svider.
men man kämpar ändå, trotsar allt
blir mallig och överväger
omgivningen kändes inte längre främmande, obekant
utan tröstande och bekant
jag hittade hem
vill inte ens ta bussen, inte buss 2
jag går hellre genom stadens gator och gamla torg
jag slipper se mig själv.

tågade igen. denna gång till lund, till kulturkalaset
pannkakor, kyla och bittra körer
tågade vidare, till helsingborg
till fina hamnen, till tivoli
drack öl, tröttnade, åkte tillbaka till malmö
möttes av rusiga damer i vardagsrummet
städade mitt otroligt stökiga rum
det blev fint
jag fick en plats

i din smutsiga fitta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0