första våningen vill ta en högre


det är precis som när man målat naglarna
det är fint första dagen (eller åtminstone några timmar) sedan börjar det flaga och färgen försvinner
metaforen är inte svår att begripa.

inatt blev jag nästan tagen av vinden, den var så stark och obehaglig att jag knappt vågade fortsätta gå. det var nog näst intill en orkan. idag har stormen lagt sig lite, dock är det fortfarande en tornado runt mitt huvud.

efter morgondagens lektion är jag ledig från schemalagd skola i 8 dagar. jag vill så gärna hitta en billig tågresa hem då.

dagens fantastiska kick: när jag öppnar dörren till mitt rum har någon placerat en rosa plastblomma i min nya orangea vas. den är alldeles underbart vacker. tack nellie, det gjorde min dag.



mamma & jag besökte den franska drömmen


moderna museét har den finaste utställningen om sextiotalskonst






det finns ingen plan B.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0