några meter bort är allting enklare




ingen koppling . som alltid. en bild på mig, i malmö, i fel stad när jag för tillfället befinner mig i vad jag trodde var rätt stad. men jag kan nog snabbt konstatera att det inte spelar någon roll vilken stad jag befinner mig i, det är nog var i mig själv jag är. miljöer omgivning & framför allt vilka man är omringad av har givetvis stor betydelse MEN mest handlar det nog om min missplacering i mig själv. alltså inuti .mina känslor lägger sig fel och jag väljer att skylla på fel människor och fel klimat .

nu är jag där jag åtminstonde kan KÄNNA mig trygg och bekväm . om jag verkligen ÄR det är väl en annan sak. jag ger mig ut i natten och dricker vin, pratar in på småtimmarna .vaknar upp av en stark,stark sol som jag saknat himla mycket. får ont i ögonen när jag öppnar dörren och möter luften .äventyrar iväg till grannstaden, får kisa genom bilrutan på vägen .lyssnar på clash och försöker bilda mig en uppfattning, känna .träffar en fantastisk kvinna av samma blod, letar möbler och äter buffé som saknar empati .

nu ska jag snart bege mig ut i mörka norrköpingsnatten .det är en kärleksnatt med många dansgolv och fina hjärtan. det är dessutom en RÖD natt .den här natten är dömd att lyckas .ska gå några meter hem till jesper&frida .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0