den materiella existensen har blivit vår ideologi.

är det inte sjukt?
flört flört.



jo, det är det sannerligen. det kapitalistiska samhället har gjort den materiella existensen till vår ideologi. redan från födseln marineras man i denna ideologi och genom interpellation accepterar vi vår plats som subjekt i detta horribla kretslopp. frågan är HUR vi ska ta oss ur denna ideologi.

jag är trött och sliten i min blommiga klänning. dricker passionjuice och skriver på mitt paper om kön. simone och cixous och jag känner mig mer förlorad i mig själv än någonsin.
jag är ingen kvinna.
inget subjekt.
ingen människa.
lever jag överhuvudtaget?

det är fruktansvärt intressant med prettodjupa högskolestudier. det ger hjärnan någon typ av orgasmisk explosion.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0