jag är ett blåbär


är frustrerad och skakig. delvis över mitt paper som jag snurrar in mig själv i, men också på grund av den fruktansvärda burger king-reklamen som rullar om och om igen på spotify. hönskackel i bakgrunden när de vill marknadsföra och sukta kunder. som om man skulle bli sugen på en chickenburger eller kycklingklubba när man hör en kyckling kackla sina sista ord i förtvivlan. jag antar att den reklamsnutten har ett komiskt syfte och det är så jävla sorgligt. VEM finner något sådant underhållande? kan inte tänka mig att NÅGON skulle skratta av att se hur de små kycklingarna behandlas under sitt liv, genom transport och till sist i industrierna. det är inget kackel som talar för en lycklig kyckling, det är deras sätt att säga åt mänskligheten att tänka om.

SNÄLLA NÅGON.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0