resten av dagen målar jag själv


blir alldeles nervig och pirrig i kroppen av djupa diskussioner i klassrummet.

nu har jag avklarat presentationen! sjunger för mig själv och pussar mig på kinden. tycker att jag är himla duktig och modig, firar med att köpa en kaffe och en fruktsallad i caféterian.
nu hamnade jag i en ateljé med laakso och rum i skalor på papper.
jag är ledig imorgon, solen skiner (har inte tittat ut, men jag vet att den gör det).

ser fram emot en fin helg med långa nätter, utkanten och ett fint fint födelsedagskalas i det skakade huvudets ära. en tjugoårs dag ska firas med bål, hattar och lyxmiddag. emellan raderna ska jag ta itu med två romaner, american psycho och brick lane. det engelska, litterära språket börjar marinera min hjärna, och nu på ett tillfredställande sätt.

idag är en dag då jag med lätta steg, skuttar malmös gator fram.

HAR MAN MÖJLIGHET OCH RÄTTIGHET TILL ATT GÅ IN I EN ANNAN KULTUR OCH BERÄTTA VAD SOM ÄR RÄTT ELLER FEL?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0