sextio mil bort


"åker sextio mil bort , denna underbara tjej
åhåhåh"

går hem gråtandes, är inte glad, inte ledsen. fruktansvärt odefinierbart. sitter på tåget jag suttit på oräkneliga gånger nu. ser landskap för landskap glida förbi utanför och varje ny millimeter väcker känsla. jag kan inte vara fysisk och mental samtidigt. sätter ner fötterna på asfalten, på centralen, i malmö, i världen. helt plötsligt vänds blad och ett nytt kapitel inleds. det värsta är att jag är skaparen själv, författaren. ingen säger åt mig vad jag borde göra, vad jag ska göra. jag älskar mina fina fina bästa vänner i den trygga staden så mycket. så mycket att jag inte klarar av att bo där. (det är nog den mest sanna teorin). att älska för mycket är smärtsamt. tittade på sista avsnittet av våra vänners liv i fredags natt. jag grät delvis för att det var sorgligt och lyckligt, lyckligt och sorgligt, men också för att jag låg där på en sådan brutalt bekant axel, med en pizza, i en säng som tillhör världens bästa tjej, i staden jag älskar som mest. går raskt hem med tårar överallt men blir ikappsprungen av fina hjärtan. jag blir ännu mer ledsen och kan inte hantera mig själv alls. när jag kommer hem fotograferar jag mina tårade, mascarakletiga ögon och tror att jag är konstnärlig, men egentligen är jag bara en odräglig, berusad tjej som lever kvar i en tonårskropp. jag somnar, vaknar och tvingas krama mamma adjö ytterligare en gång. gråter lite på tåget men kliver av och börjar om. livet är fantastiskt. faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0