uppdatering lite på begäran


en helg har passerat, en vacker malmöhelg. eller kanske ska jag säga skåne, har ju faktiskt äventyrat i helsingborgsnatten också. det börjar lukta vår och det spricker lite här och var, i mig åtminstonde. efter att med ångest i hjärnan lyckats få ihop två paper förtjänade jag lite lyxigt hotellhäng. i fredags lekte vi lekar och drack vin i en lyxig hotellsäng, poserade vid himla fin stadslampa, köpte chips och gjorde dip mitt i natten, med huvudvärk och jag blev upplyst, kanske. dagen därpå äventyrade jag ensam iväg på tåget till helsingborg. förfinar mig själv genom att smutta på kir, läsa folks blickar och lyssna på mott the hoople. traskar gata upp och gata ned i den mycket fina nattstaden, fångar iskallt regn på tungan och kysser världen. dansar på tivoli, shotar, springer, halkar osv. en regnig dag framkallar sura miner, men tvättar dem snart bort igen. nu förvirrar jag mig själv i obegripliga meningar. äter oliver fast jag avskyr det, en konstig metafor för något som jag inte ens förstår själv. tittar på alternativa filmer och kokar ägg.



nu har dimman lagt sig och jag är bra på vardag. har skrivit på mitt paper i åtta timmar idag, med världens finaste sällskap. om man varvar med lite fnitter så går det riktigt, riktigt bra. skriver ett analytiskt paper om stad solidar som ett offentligt konstverk. kanske råkar jag fokusera lite för mycket på det politiska budskapet och supervänstertjejen vill explodera, men det blir nog himla bra ändå.
imorgon ska jag tvätta, behöver rena trosor.
sen ska jag fortsätta skriva, skriva klart.
hm.
avslutat paper = baboon show+little marbles
puss på dig, anna fucking lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0