femme violent


det slår och skaver och dunkar och är alldeles för högt
öronbedövande
kanske är det jag som tryckt på repeat eller du som smyger dig fram
med dina fingrar
det är lätt att luras av enkel beröring fjäderlätta vibrationer
och jag tror mig spegla mig själv i dig
dunk dunk dunk
alldeles för högt och snabbt och jag hinner inte med
måste pausa

det här är nattliga timmar som kommer kväva mig
virus som sprider sig och trycker ner mig
och får mig att gråta tycksyndommigtårar och de drar och kämpar
och får upp annat också
läser mail som får mig att tänka bakåt bakåt bakåt
på en tid som är min men ändå så avlägsen
jag blir rädd och ledsen och glad
och det är en förbannad orkan i mig
måste PAUSA

tecknar starka kvinnor som klipper kukar
det är 8/3
kommer på mig själv med att vara överdriven feminist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0